مهر.19

مضرات موز چیست؟

مضرات موز

موز نه تنها به عنوان یکی از خوشمره ترین میوه ها محسوب می شود بلکه از نظر میزان مواد مغذی نیز در بین سایر میوه ها جایگاه برتری دارد. با مصرف موز می توانید انرژی موزد نیاز خود را تامین کنید و از بیماری هایی مانند التهاب، قلب خود، سنگ های کلیوی و سوء هاضمه جلوگیری نمایید. با این حال اگر این میوه بیش از اندازه مصرف شوذ ضررهای خودش را دارد. اگر شما به این میوه علاقه در این مقاله همراه باشید تا با مضرات موز آشنا شوید.

برای داشتن یک رژیم غذایی سالم نیاز است که شما تمام مواد مغذی مورد نیاز را مصرف کنید. موز دارای مقدار زیادی فیبر است که برای بدن شما لازم است. اما برخی از افراد به اشتباه از این میوه برای غذای یک روز خود استفاده می کنند و با انجام این کار باعث می شوند که مواد مهمی مانند چربی سالم و پروتئین را دریافت نکنند.

یکی از مضرات موز این است که اگر بیش از اندازه مصرف شود موجب افزایش وزن شما شده و با افزایش میزان قند موجب سر درد و خواب آلودگی در شما می شود. موز حاوی تریروزین اسید آمینه است که بدن آن را به تیامین تبدیل می کند. تیرامین ممکن است سردرد میگرنی را ایجاد کند. علاوه بر این موز سرشار از نشاسته است که در نهایت منجر به پوسیدگی دندان می شود که این آسیب رسانی بسیار بیشتر از آسیب مواد غذایی مانند شکلات ها، آدامس و آب نبات به دندان است.

موز غنی از ویتامین B6 است و مصرف بیش از حد آن منجر به آسیب های عصبی می شود. افرادی که از آسم رنج می برند نباید موز را در رژیم غذایی خود مصرف کنند چرا که همچنین منجر به التهاب و ایجاد حساسیت می شود. بنابراین، تنفس سخت می شود.

مضرات موز

مضرات موز :

یبوست

موزهای نرسیده می توانند باعث یبوست شوند چون نشاسته زیادی دارند که برای بدن بسیار مضر است. موز حاوی مقدار زیادی پکتین فیبر است که آب را از روده جذب می کند. اگر دچار کمبود آب هستید، این باعث می شود که حتی یبوست بیشتری داشته باشید. موز همچنین حاوی مقدار زیادی پکتین فیبر است که آب را از روده جذب می کند. اگر دچار کمبود آب هستید، این باعث می شود که حتی احتمال ابتلا به یبوست بیشتری داشته باشید.

عدم تعادل در مواد مغذی

بدن شما نیاز به مجموعه ای متعادل از مواد مغذی برای عملکرد خوب دارد. اگر موز در رژیم غذایی شما غالب باشد، معده شما فضای کمی برای سایر غذاهای سالم دارد. بر اساس دستورالعمل های پزشکی شما باید روزانه دو فنجان میوه مضرف نمایید که این مقدار برابر با یک موز بزرگ است. پس با مصرف این میوه شما جایی برای سایر مواد مانند سبزیجات و … نخواهید داشت.

مشکلات گوارشی

مقدار متوسط ​​فیبر برای هضم شما مناسب است. مصرف مقدار زیادی فیبر میتواند باعث ایجاد درد شکمی، گاز و نفخ معده شود. در واقع، فیبر بیش از حد می تواند با جذب مواد معدنی مانند کلسیم و آهن تناقض داشته باشد.

مضرات موز

افزایش وزن

موز دارای مقدار زیادی کالری است اما اگر بیش از 2 عدد در روز مصرف شود، 300 کالری دریافت می کنید که به مرور زمان موجب افزایش وزن شما می شود.

خواب آلودگی موز

موز حاوی تریپتوفان، اسید آمینه است که شناخته شده است به شما کمک کند بهتر بخوابید. کربوهیدارت موجود در موز باعث افزایش میزان سروتونین در مغز شده که این موزد هم باعث خواب آلودگی می شود و علاوه بر این موجب شل شدن ماهیچه ها می شود که در بی حالی تاثیر زیادی دارد.

خرابی دندان

با این که موز دارای قند طبیعی است اما باعث ایجاد اسیب به دندان شما می شود. که یکی از مضرات موز است خصوصا برای کودکان!

همراهان عزیز شاید بسیاری از افراد به دلیل کم بودن مقدار چربی در این میوه از آن استفاده کنند تا میزان چربی را در بدن خود کاهش دهند. اما با انجام این کار سایر مواد غذایی را جذب نمی کنند. مضرات موز اگر شما بیش از اندازه از آن استفاده کنید می تواند برای بدن شما ضرر زیادی داشته باشد. پس بهتر است که حد تعادل در هر چیزی رعایت شود.

شما همچنین ممکن است مانند

دیدگاهی بنویسید