مهر.22

موز خوردن چاق می کند یا لاغر؟

خوردن موز

زمانی که مردم یک آدم لاغر را می بینند اولین توصیه ای که به او می کنند این است که باید مقدار زیادی موز با شیر مصرف کنند. و البته برعکس، زمانی که فردی را می بینند که در دوران رژیم لاغری خود به سر می برد، تاکید می کنند که از موز خوردن خودداری کنند. بنابراین می توان متوجه شد که برخی عقیده دارند موز باعث چاقی و برخی دیگر عقیده دارند موز باعث لاغری می شود. اما این راز هنوز هم برای بسیاری حل نشده باقی مانده است. اینکه شما چه میزان مورد در روز مصرف کنید تعیین می کند که شما چاق می شود یا لاغر. اگر شما در طول روز چیزی نخورید جز موز، مسلما لاغر خواهید شد ولی اگر همراه با رژیم غذایی معمولی خود روزانه 5 الی 6 موز مصرف کنید، باید انتظار چاق شدن را داشته باشید. خوشبختانه ارگانیک بودن یا نبودن این میوه تاثیر زیادی در خواص آن ندارد!

همه ما می دانیم که مصرف روزانه یک سیب شما را از دکتر دور نگه می دارد ولی ما اعتقاد داریم مصرف روزانه یک موز شما را از بیماری ها دور نگه می دارد. جالب است که موز هم می تواند شما را لاغر نگه دارد و هم اینکه به عضله سازی بدن شما کمک کند.

خوردن موز چاق کننده است یا لاغر کننده :

خوردن موز برای لاغری :

یک موز در سایز متوسط چیزی 108 کالری دارد که معادل با 18 گرم کربوهیدارت است. مقدار معینی کربوهیدرات برای عملکرد درست ارگان های مختلف بدن لازم است اما بیش از اندازه موجب چاقی شما می شود. علاوه بر این موز دارای مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و فیبر است که موجب بهبود شرایط متابولیسم شما می شود. زمانی که مقدار متابولیسم در بدن شما افزایش پیدا کند، شما شروع می کند به وزن کم کردن و لاغر شدن.

خوردن موز

بیشتر ویتامین ها غنی در مقدار ویتامین B6 نیستند. در حالی که موز دارای مقدار زیادی از این ویتامین است که باعث قوی نگه داشتن بدن شما حتی بعد از انجام تمرین های سخت می شود. تحقیقات نشان می دهند که وجود ویتامین B6 و اسید فولیک در بدن موجب سالم نگه داشتن قلب شما می شود. بنابراین مصرف منظم موز موجب جلوگیری از ابتلای شما به بیماری قلبی شده و همچنین سطح قند خون شما را کنترل می کند.

بالا بودن برخی از آنزیم ها در موز باعث می شود که سرعت هضم شما بالا برود و یا به عبارت دیگر زمانی که برای هضم نیاز است را کاهش دهد. بنابراین تمام این ویژگی ها باعث می شود تا موز برای لاغر کردن مناسب باشد.

موز خوردن برای افزایش وزن :

یکی از دلایلی که باعث شده است موز میوه ای برای افزایش وزن در نظر گرفته شود، بالا بودن میزلن کالری در این میوه است. موز در سایز معمولی دارای 90 الی 95 مالری است که خیلی کمتر از خوردن یک شکلات کوچک است. بهترین روش برای این که از طریق مصرف موز چاق شوید این است که از این میوه در کیک ها و دسر ها استفاده کنید.

از طرف دیگر بالا بودن مقدار ویتامین B6 باعث می شود تنظیم جریان خون در بدن شما به خوبی انجام شود و تولید سلول های قرمز در بدن افزایش یافته و در نتیجه شرایط سلامت کلی بدن بهتر باشد.

بالا بودن مقدار منگنز موجب به هضم بهتر، شرایط بهتر برای کار روده و جلوگیری از ابتلا به بیماری های استخوانی می شود. از طرف دیگر بالا بودن مقدار پتاسیم که به عملکرد درست سیستم عصبی بدن و همچننی عضله سازی در بدن شما کمک زیادی می کند. به همین دلیل است که این میوه برای افرادی که بدنسازی می کنند بسیار توصیه می شود. با موز خوردن می توانید 10 درصد نیاز روزانه پتاسیم خود را تامین کنید.

خوردن موز

بهترین روش موز خوردن چگونه است؟

شما می توانید با بسیاری از میوه های دیگر موز را مخلوط کنید و به عنوان سالاد میوه مصرف کنید.

برای جلوگیری از ابتلا به یبوست می توانید مقداری نمک روی آن بریزید.

همچنین می توانید با مخلوط کردن موز با شیر پر چرب ترکیب قوی و مغذی ایجاد نمایید.

با موز خوردن می توانید هم چاق شوید هم لاغر! پس بسته به هدفی که دارید باید تعیین کنید روزانه چقدر از این میوه را مصرف نمایید.

شما همچنین ممکن است مانند

دیدگاهی بنویسید