مهر.08

خواص موز در بدنسازی

خواص موز در بدنسازی

اگر شما برای یک بار هم در زندگی به باشگاه رفته باشید و یا با یک مربی بدنسازی صحبت کرده باشید حتما شنیده اید که باید قبل از رفتن به باشگاه و بعد از باشگاه باید یک موز بخورید! چرا که موز به عنوان یکی از غذاهای اصلی افرادی محسوب می شود که در باشگاه انواع ورزش ها را کار می کنند.اما خواص موز در بدنسازی چیست که اینقدر اهمیت دارد؟ آیا به دلیل پروتئین موجود در این میوه حتما باید مصرف شود؟ چرا که پروتئین یکی از ماده هایی است که در ساخت عضله و بازسازی آن ها زیادی دارد. یا به این خاطر است که موز دارای مقدار زیادی پتاسیم است؟ پس بهتر است برای آگاهی از اهمیت مصرف موز در بدنسازی در این مقاله همراه ما باشید.

خواص موز در بدنسازی

معرفی خواص موز در بدنسازی :

یک موز با یک سازی معمولی در نظر بگیرید. یعنی نه زیاد بزرگ و نه خیلی کوچک.به طور متوسط این موز دارای 400 میلی گرم پتاسیم و حدود 1 گرم پروتئین در خود است. در واقع این مقدار پروتیئن برای نیاز فردی که در باشگاه فعالیت بدنسازی دارد کافی است. پس می توان پروتئین را یکی از خواص موز در بدنسازی دانست. یک معمولی با میزان فعالیت استاندارد در یک روز، به 2 گرم پروتئین نیاز دارد. اما کسی که ورزشکار است و در بدنسازی برای داشتن اندمی زیبا در حال تلاش کردن است باید روزانه 3 الی 4 گرم پروتئین مصرف کند. پس می توان متوجه شد، خواص موز در بدنسازی چیزی بیشتر از پروتیئن موجود در آن است. غنی بودن در پتاسیم یکی دیگر از خواص موز در بدنسازی است. 400 میلی گرم پتاسیم در یک موز تقریبا 10 درصد از نیاز روزانه یک فرد معمولی را برطرف می کند.

پتاسیم به عنوان یک الکترولیت در بدن شناخته می شود. زمانی که شما در باشگاه فعالیت های سنگین انجام می دهید در واقع به میزان زیادی این الکترولیت ها را از دست می دهید. مصرف موز قبل از باشگاه این کمک را به شما می کند تا مقدار زیادی پتاسیم از دست ندهید. مصرف موز بعد از بدنسازی نیز آن مقداری که از دست رفته است را برای شما جبران می کند. مسئله بعدی درد عضلانی و کم آبی بدن بعد از فعالیت در باشگاه است. این دو مسئله نیز ناشی از، از دست دادن پتاسیم در طول انجام فعالیت های ورزشی است. شما می توانید با مصرف موز قبل و بعد از بدنسازی شرایط جسمانی خود را تا حد زیادی کنترل کنید.

خواص موز در بدنسازی

اگر شما موز را به عنوان صبحانه مصرف کنید، می توانید از کار افتادگی عضلات و ضعیف شدن آن ها در طول روز جلوگیری کنید. هنگامی که شما در فاصله زمانی بین صبح تا ظهر چیزی نمی خورید عضلات شما شروع به ضعیف شدن می کنند چرا که میزان گلیکوژن رد بدن شما کاهش پیدا می کند. این ماده به عنوان یکی از منایع اصلی برای تامین انرژی بدن شما در نظر گرفته می شود که از از بین رفتن پروتیئن در عضلات شما جلوگیری می کند. پس به عنوان یک ورزشکار اگر خیلی نگران سلامت عضلات خود هستید، می توانید هر صبح از خواص موز در بدنسازی بهره مند شوید.

اگر ساختن عضله در بدسنازی برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است شما باید نسبت به آن چه که می سوزانید، کالری بیشتری مصرف نمایید. این کالری باقی مانده باعث می شود که عضلات شما بازسازی شده و رشد بهتری داشته باشند. موز دارای کالری بیشتری نسبت به سایر انواع میوه ها مانند هندوانه، توت فرنگی و … است. یم موز متوسط چیزی حدود 120 کالری دارد که همین ویژگی به عنوان یکی از خواص موز در بدنسازی در نظر گرفته می شود.

پس با توجه به مواردی که در این مقاله در مورد خواص موز در بدنسازی به آن اشاره کردیم، شما برای این که از فعالیت های بدنسازی خود بهترین نتیجه را بگیرید، بهتر است که پتاسیم را همراه با پروتیئن استفاده کنید. یعنی موز را با مواد غذایی مانند حبوبات، تخم مرغ و … مصرف کنید تا عضله های سالم و زیبایی داشته باشید.

شما همچنین ممکن است مانند

2 دیدگاه

  1. فاطمه عبادی

    مطلب خوبی بود

    • cubicbox

      لطف شماست

دیدگاهی بنویسید